vrijdag 14 augustus 2015

Ontbijt met een leerling uit groep 3-4

Begin augustus hadden we afgesproken met Bo en haar ouders. Bo zat anderhalf jaar bij mij in de klas, in groep 3-4. Ik heb in december afscheid genomen van onze klas om op reis te gaan en het was leuk om haar nu  weer te zien!
Bo en haar ouders zijn in Noord-Italië op vakantie geweest en op hun terugweg naar Nederland hebben we een plek in Oostenrijk afgesproken waar we elkaar konden ontmoeten. We hadden afgesproken om samen te ontbijten, maar we wisten niet hoe laat we welkom zouden zijn (geen bereik meer met de telefoon). Zij zouden die dag nog naar Nederland terug rijden en wij dachten dat ze misschien wel vroeg wilden vertrekken. Bo sliep op een camping en wij bivakkeerden ergens in de buurt. We zijn om 7u opgestaan en naar de camping gereden. Omdat we niet wisten waar ze stonden en waarmee ze kampeerden, moesten we op zoek. Op een gegeven moment liepen we langs een tentje en daaruit hoorden we ineens 'goedemorgen!' komen. Net op een moment dat wij ons hardop stonden af te vragen of we ze wel gingen vinden. Ze lagen nog lekker in bed en hadden ons horen praten. Bleek dat ze helemaal geen vroege plannen hadden...
Daarna hebben we samen uitgebreid ontbeten met verse broodjes en een gebakken ei. Bo was wel wat stilletjes, maar dat is misschien ook niet zo gek als je je oude juf ineens om kwart over 7 's ochtends voor de tent ziet staan, en dan ook nog met een onbekende man. Toen we onze bus lieten zien op de parkeerplaats voor de camping, kwam een Nederlandse medewerker van de camping controleren of we daar niet hadden geslapen, want dan moesten we namelijk gewoon betalen. Tja, en leg dan maar eens uit dat je bij mensen om kwart over 7 op bezoek komt voor het ontbijt. Ze geloofde er denk ik niets van...
Het was erg leuk om Bo te zien! Als ik terug ben in Nederland ga ik denk ik nog wel een kijkje nemen op school bij mijn laatste klas, want het voelt toch raar dat ik het jaar niet met ze heb kunnen afmaken.